Jakie jest zalecane dzienne spożycie witaminy C?

  • Posted by admin
  • 10 czerwca 2021

Witamina C to jeden z najpopularniejszych suplementów witaminowych na rynku. Można go kupić jako suplement witaminowy lub jako składnik wielu produktów spożywczych. Jest również szeroko stosowany jako miejscowe leczenie objawów przeziębienia i bólu jamy ustnej. Witamina jest ważna dla naszego zdrowia, ale czasami może być trudno dostarczyć jej wystarczającą ilość w naszej diecie.

Witamina C może pomóc w zapobieganiu niektórym chorobom, takim jak choroba Parkinsona. Wykazano, że chroni przed zwyrodnieniem plamki żółtej i zaćmą związanym z wiekiem. Może również pomóc w zapobieganiu chorobom serca i zmniejszaniu ryzyka raka. Ale pytanie wciąż brzmi: „Ile witaminy C muszę zjeść, aby uzyskać zalecaną dzienną dawkę?” Odpowiedź zależy od tego, co się stanie, gdy zażyję witaminę C.

Witaminę C można podzielić na dwie kategorie w zależności od tego, ile należy ich przyjmować. Opiera się to na tym, ile organizm potrzebuje, aby uzyskać zalecaną dzienną dawkę. Dzieci w wieku od jednego do piętnastu lat potrzebują zalecanej dziennej dawki witaminy C odpowiednio do wieku ich matek. Ci, którzy urodzili się w Stanach Zjednoczonych, potrzebują 10 mikrogramów witaminy C dla optymalnego zdrowia.

Dzieci w wieku od jednego do piętnastu lat potrzebują więcej witaminy C niż ktokolwiek inny w ich grupie wiekowej, ponieważ nie mogą wytwarzać własnej witaminy. W tej grupie dzieci witamina C pomaga w funkcjonowaniu układu odpornościowego, rozwoju mięśni i wzroście komórek. Jednak w przypadku starszych dzieci w wieku od jednego do osiemnastu lat zalecana dzienna dawka witaminy C jest zmniejszona, ponieważ nie otrzymują wystarczającej ilości światła słonecznego, aby umożliwić organizmowi produkcję własnej witaminy. Dlatego dla nich zaleca się przyjmowanie suplementu witaminowego zawierającego witaminę C. Suplementy witaminy C są dostępne zarówno w postaci tabletek, jak i płynów. Ważne jest, aby wiedzieć, który z nich jest lepszy.

Dobrym źródłem witaminy C jest sok pomarańczowy, ale tylko wtedy, gdy zawiera wysokie stężenie witaminy C. Dobrym źródłem witaminy C są również owoce (świeże i suszone), warzywa (pokarmy ekologiczne i pełnowartościowe), mięso, ryby, nasiona, orzechy oraz produkty mleczne. Zalecaną codzienną dietą dla osób, które nie mają niedoboru witaminy C, jest spożywanie pokarmów zawierających witaminę C. Chociaż możesz spożywać tyle witaminy C, ile chcesz, możesz nie otrzymać całej potrzebnej witaminy C. Dlatego zaleca się suplementację witaminy C. Powinieneś być w stanie zjeść co najmniej pięć porcji owoców, warzyw i mięsa dziennie, ale jedzenie przekąski bogatej w witaminę C jest również korzystne.

Co się stanie, jeśli przyjmę za dużo witaminy C? Jeśli przyjmiesz więcej witaminy C niż zalecana dzienna porcja, możesz uszkodzić swój organizm. Powinieneś skonsultować się z lekarzem, jeśli przyjmujesz więcej witaminy C niż potrzebuje Twój organizm. Jeśli uważasz, że możesz przedawkować witaminę C, nie bierz jej.

Jeśli musisz zażywać witaminę C, jakie są dobre źródła witaminy C? Dobrymi źródłami witaminy C są produkty bogate w witaminę C, takie jak pomarańcze, słodkie ziemniaki, pomidory i kiwi. Suplementy witaminy C są również dostępne zarówno w postaci tabletek, jak i płynów. Ważne jest, aby wiedzieć, który z nich jest lepszy. Jeśli uważasz, że mogłeś zażyć zbyt dużo witaminy C, powinieneś być w stanie uzyskać wystarczającą ilość witaminy C w codziennej diecie.

Gdzie znajdę dobrą witaminę C? Dobre źródła witaminy C można znaleźć w żywności przygotowywanej z oleju słonecznikowego lub nasion słonecznika. Idealnie, powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę C, jedząc dużo produktów przygotowanych z oleju słonecznikowego. Jeśli mieszkasz w okolicy, w której rzadko lub nigdy nie możesz dostać światła słonecznego, powinieneś być w stanie uzyskać całą potrzebną witaminę C, stosując suplementy witaminy C.